Thursday, 22 August 2013

Aku yang dulu bukanlah yang sekarang

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum to all readers out there :)




Mesti readers semua pnah dgr lagu ni kan?..

Lagu ni dinyanyikan oleh seorang kanak2 bernama Tegar, yang juga penyanyi jalanan..Hidupnya susah tetapi dia rajin mencari duit .Di atas kesempitan hidup,dia melupakan hasrat untuk mnjadi pelajar..

Tetapi kini,Tegar menjadi rebutan puluhan stesyen TV di Indonesia.Lagunya juga kian hangat di Malaysia..Bercerita tentang lagu ni aku dapat tahu pon dari ofis mate Encik Din,ada dua hari tu.. lagu yang sama je dia pasang berterusan.. hehehe mungkin smpai naik muak ofis mate yg lain dengar :P ..

Tapi layan2 lagu tu mmg sedap dan lunak juga suara si Tegar :) Ada banyak pengajaran juga dari lagunya ini.Betapa kita perlu mensyukuri nikmat dan berkongsi nikmat...




Terima kasih kerana sudi baca entry ini ;)

6 comments:

  1. Replies
    1. betul.. mmg BEST ;) hari2 dgr .. hehe

      Delete
  2. Nad tak tau lagu nie. baru nak dengar hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Try dgr :D sedap juga.. hehe
      disamping banyak isi tersirat ..

      Delete
  3. tegar dah jadi makin popular sekarang...Alhamdulillah, rezeki dia tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul.. mudah2an bolehlah dia masuk ke sekolah ;)

      Delete