Tuesday 24 September 2013

Video Kontroversi?!

Merujuk kepada tajuk di atas video dibawah ni dikatakan kontroversi yang melibatkan umat Islam di Malaysia..?!

Kontroversi ke? maaflah tSania x rasa macam tu .Anjing mungkin HARAM disentuh oleh umat Islam.Tapi Islam ni Agama yang mudah.... kalau sentuh pun still boleh SAMAK...Mudahkan? dalam Islam pasti ada penyelesaiannya..

tSania kesal dengan sesetengah Melayu Islam yang NARROW MINDED..Mengatakan video ini sebagai kontroversi .Kalau readers lihat,si wanita ni x menyentuh pun anjing ni dan niatnya baik. Mulia lagi amalannya ini..memberi makanan kepada anjing yang sedang kelaparan.

Anjing pun makhluk Allah juga,selain itu umat Nabi Muhammad S.A.W.Firman Allah dalam surat Al-An’am ayat 38 menyebutkan : “Tidak ada satupun binatang di bumi dan burung yang terbang dengan dua sayapnya, melainkan suatu umat seperti kamu juga.” Dalam suatu hadis, Nabi Muhammad pun pernah bersabda : “Andaikata anjing- anjing itu bukan umat seperti umat-umat yang lain, niscaya saya perintahkan untuk dibunuh.” (Riwayat Abu Daud dan Tarmizi) Dari firman Allah dan hadis rasul di atas, jelas terlihat adanya suatu pengakuan jika anjing pun merupakan umat Nabi Muhammad. 

Jadi kita sebagai umat Islam perlu mendalami Al-Quran dan Hadith sebagai pegangan di dunia ni. Dengan itu x wujudlah Melayu Islam yang NARROW MINDED.. justeru lebih OPEN MINDED based on Al-Quran dan Hadith :) tSania juga berharap umat Islam tidak menghina anjing.






Terima kasih kerana sudi baca entry ini ;)

5 comments:

  1. macam2 video kontroversi yang keluar sekarang ni... hu hu hu...

    ReplyDelete
  2. hi Dear Friend Excellent working.
    http://www.auratrends.co.uk/
    http://grabbit.com.pk/

    ReplyDelete